2017-02-18

Ett altrat Pringles rör :-)

Hej alla underbara bloggläsare. Idag är lördag och min bloggdag här hos Fru Limegrön. Jag tänkte visa ett glasögonfodral som jag ar gjort av ett Pringles rör. Jag tycker ju så enormt mycket om att altra saker och speciellt om det är något som är en "restvara" eller förpackning. Jag har sett och gjort många Pringles rör som de är klätta i fina papper eller kladdat med mixed media men den här gången ville jag göra något jag kunde använda lite mer naturligt. Jag älskar att klicka runt på YouTube och för längesedan hittade jag en tjej som visade just ett glasögonfodral som hon hade gjort med ett Pringles rör. Det var så längesedan att jag inte minns vem det var som gjorde den men hur som så fick jag äntligen tid och lust att göra ett.

Ett vackert papper från 13 Arts med härliga blommor och blad, och underbara lås som säljs i två pack. Jag har även använt en sticker från 13 Arts Out of the blue stickersark. 

Insidan med solglasögonen i :-)

En närbild på de fina kristallerna och pärlorna från 13 Arts och lite rosa grit.

Undersidan och ytterligare ett härligt papper från 13 Arts.

Jag har använt:
13 Arts - Paper pack 6x6 Out of the blue - slut i webbshoppen
13 Arts - Stickers Out of the blue
13 Arts - Decorative Crystals Diamonds Clear
13 Arts - Decorative Crystals Diamonds Pink
13 Arts - Decorative Beads Cream 3 mm
13 Arts - Colored fine-grained grit faded pink 
Lås - Bronze - slut i webbshoppen
Fun foam pink - finns i fysiska butiken

Kramizar från ett soligt men svalt Stockholm

2 kommentarer: