2017-04-01

Ett gratulationskort i mixed media

Idag är det äntligen lördag efter en full proppade vecka är helgen varmt välkommen här hemma. Idag är jag i Avesta och scrappar med massor av scrappare. Men här i bloggen tänkte jag visa ett gratulationskort som jag har gjort till en klasskompis som fyller imorgon men jag får fira henne på onsdag när vår VFU är slut och vi är tillbaks i skolan.

Jag ville leka lite med mister och stenciler så det fick bli ett mixed media kort denna gång. Som vanligt är det 13 Arts produkter som står för det mesta.

 

Basen är mixed media papper från 13 Arts i vanlig ordning. Jag började med att grunda med "vit gesso" innan jag mistade med "Pastel Dirty pink". Sedan blandade jag "Modeling paste" med "Yellow Amber" Rainbow color. Jag använde stencilen "Squares" och när den hade torkat tog jag vit gesso med en svamp över stencilen "Fly Away". Blommorna kommer från den fysiska butiken och knopparna är från 13 Arts. Rubriken är från stirkers arket "His & Hers". 

Varma vårkramar, DT Lillian
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar