2017-04-08

Exploding Box till en bebis

Hej alla fantastiska bloggläsare, idag är det min blogg dag här hos Fru Limegrön och denna lördag tänkte jag visa en exploding Box jag har gjort till vår gamla fosterdotter som ska få en liten pojke i Juli. Jag har tagit idén från Milo Lilja som har fort en så enormt fin Box att jag tvungen att lifta den. Jag hittade även en annan som jag verkligen gillade så jag valde att kombinera dem. 

Jag har använt Maja Designs underbara Vintage Baby 6x6 och svart cardstock som bas. Inuti har jag dekorerar med massor av Wycinanka samt en del lerfigurer som jag gjorde med den super bra leran från Martha Stewart som nu mer finns hos Fru Limegrön till min lycka :-).
Locket gjorde jag med en skak detalj som jag valde att fylla med överblivna små hjärtan och härliga silver paljetter. Alla Wycinanka är målade med Gesso 1-2 lager och även leran valde jag att måla för att få en mer liknande färg.

En bild på lådan med locket på:
 

Det roliga locket med de söta små vimplarna med namnet stämplat med akrylfärg:
 

Första lagret (jag satte på locket för en tydligare bild)
På de blå cirklarna ska det vara födelsefakta och dikter:
 

Och innersta uppslaget, här sprudlar det som sagt med Wycinanka:
 

Nu lite närbilder på varje flik:
 
   

Och till sist den söta vaggan i mitten, med en söt lite björn i lera, drake och den fina texten "mummy's little boy":
 

Jag har använt:


Bamse kramar, DT Lillian
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar