2017-06-10

Ett mixed media gratulationskort!

Hej alla fantastiska bloggare idag är det lördag och jag är tillbaks efter ett mini uppehåll då skolan var lite tuff sista veckorna och på det så gick datorn sönder och jag fick hanka mig fram på vänner datorer för att kunna skriva klart sista examinationen. Men nu har mitt sommarlov börjat och givetvis finns då tid för scrapbooking och allt vad det innebär igen.

En av mina absolut bästa vänner som firas i en FB grupp där vi är 12 medlemmar som firas varsina månader och Juni månad var det hennes tur. Hon har haft en tuff höst och börjar se ljuset i tunneln nu och då tänkte jag att hennes "grattis" kort skulle stå för vad hon är. Hon gillar mixed media men har inte pysslat på länge och har bara börjat leka lite lätt med mixed media. Som vanligt har jag jobbat med lite pastel färger då både hon och jag gillar det 💕.

Jag började med att strö liiiiiiite Rainbow Colors på min glas skärbräda från WrMK och mistade med lite vatten på de tre olika färgerna: pink, turquise och yellow. sedan tog jag en pensel och skvätte med färgen på mitt mixed media papper som jag hade vikt till kort. Sedan ringade jag in de större skvätten med svart penna och drog några "fart" streck på dem.



Fru Limegrön hade med sig massor med underbara silicon molds till Stockholm hobby and craft i Maj och eftersom jag älskar att jobbamed lera så blev jag överlycklig att hon äntligen tog hem både lera och molds. Som vanligt var det billigt och det gjorde att jag kunde få med ett par stycken utan att det sved så mycket i plånboken 😊.  Jag valde att färga hörnorna, bladen och stjälken till blomman i old gold akrylfärg  och torkade lite med lite hushållspapper så det vita kikade fram lite för att sedan pensla på lite pastel pink mist på bladen och hörnorna, stjälken lät jag bli och färgade istället blomman med pink pastel misten via pensel. ramen mistade jag med Rainbow color turquise som jag blandat i en mini mister med vatten. Inuti ramen limmade jag bladen till blomman samt lite glass beads and micropheres plastic.

Bakom som man kan skymta i bilden ovan har jag en urtavla från 13 Arts chipboard ark His & Hers - tyvärr slut i butiken just nu 😕. Jag började med att måla gest på den sedan penslade jag på med pastel pink mist på den. Under den limmade jag lite ostduk som jag har dragit lite i för att få den mer yvig.

Jag stämplade upp tre passande ord till min älskade vän och klippte ut dem och ritade med svarta pennan runt dem också. jag värste orden med 3D kuddar och sedan limmade jag dit micro glass beads och micropheres plastics filler vid texterna också. Texten i mitten fick även en härlig rosa "diamant" intill ramen.


Men nu tänkte jag visa hela kortet och jag hoppas ni kan hitta lite inspiration i mitt bidrag:



Tack för mig och tveka inte, lämna gärna en kommentar :-)

Jag har använt:

13 Arts - Chipboars - His & Hers - Slut just nu i webbutiken
Ostduk - Slut just nu I webbutiken
Molds - Slut just nu I webbutiken
Martha Stewart - Lera - Slut just nu I webbutiken



Kramiz DT Lillian




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar